Informacijska pismenost u e-učenju


Osnovne informacije:

Status: izborni predmet (predavanja 10 sati + seminari 8 sati + e-učenje 12 sati)

Semestar: 1. semestar

Nastavnici:

Nositelji:

prof.dr.sc. Valentina Kirinić

doc.dr.sc. Denis Kos

Sadržaj predmeta:

Obilježja informacijskih prostora (disintermedijacija, heterogenost, algoritmizacija, kolektivna inteligencija, informacijska anksioznost). Nove paradigme učenja utemeljene na premisi interakcije sa suvremenim složenim informacijskim okruženjem. Uloga informacijskih izvora u procesima učenja i interakcije s informacijskim izvorima: pretraživanje i pronalaženje informacijskih izvora i njihova selekcija i analiza. E-učenje i informacijske prakse (stvaranje, traženje, dijeljenje, komuniciranje i korištenje informacija. Raster "pismenosti za 21. stoljeće". Istraživačka težišta u području. Utjecaj servisa Weba 2.0 i društvenih mreža na informacijske prakse (pronalaženje, vrednovanje, dijeljenje i komuniciranje, korištenje informacija). Primjena servisa Weba 2.0 u razvoju kritičkog mišljenja i konstruktivnih procesa učenja. Promjene koncepcija informacijske pismenosti (informacijska pismenost 2.0) i nova težišta u informacijskom opismenjivanju. Kritička analiza informacijskih praksi i ponašanja. Osnaživanje informacijskih kompetencija; problematika i nova metrika vrednovanja (autentičnost, autorstvo, vjerodostojnost).

Ishodi učenja predmeta:

  • opisati obilježja i fenomene informacijskih prostora koji utječu na procese e-učenja
  • protumačiti interakcije pojedinaca s informacijskim izvorima
  • analizirati informacijske prakse pronalaženja, dijeljenja, komuniciranja, vrednovanja i korištenja u kontekstu e-učenja
  • objasniti položaj informacijske pismenosti u rasteru različitih pismenosti
  • komentirati relevantne istraživačke pravce i težišta u području
  • koncipirati istraživanje informacijske pismenosti
  • kritički ocijeniti utjecaj društvenih medija na pronalaženje, vrednovanje i korištenje informacija
  • primijeniti web 2.0 servise u informacijskom opismenjivanju
  • osmisliti valjane strategije e-učenja s obzirom na utvrđene obrasce informacijskog ponašanja

NASTAVNICI


prof.dr.sc. Valentina Kirinić

Fakultet Organizacije i Informatike
Sveučilište u Zagrebu


doc.dr.sc. Denis Kos

Filozofski Fakultet
Sveučilište u Zagrebu


Zadnji puta izmijenjeno: srijeda, 12. srpnja 2023., 10:55