Informacijska pismenost u e-učenju
Informacijska pismenost u e-učenju
Osnovne informacije:
Status: izborni predmet (predavanja 10 sati + seminari 8 sati + e-učenje 12 sati)
Semestar: 1. semestar
Nastavnici:
Nositelji:
Sadržaj predmeta:
Obilježja informacijskih prostora (disintermedijacija, heterogenost, algoritmizacija, kolektivna inteligencija, informacijska anksioznost). Nove paradigme učenja utemeljene na premisi interakcije sa suvremenim složenim informacijskim okruženjem. Uloga informacijskih izvora u procesima učenja i interakcije s informacijskim izvorima: pretraživanje i pronalaženje informacijskih izvora i njihova selekcija i analiza. E-učenje i informacijske prakse (stvaranje, traženje, dijeljenje, komuniciranje i korištenje informacija. Raster "pismenosti za 21. stoljeće". Istraživačka težišta u području. Utjecaj servisa Weba 2.0 i društvenih mreža na informacijske prakse (pronalaženje, vrednovanje, dijeljenje i komuniciranje, korištenje informacija). Primjena servisa Weba 2.0 u razvoju kritičkog mišljenja i konstruktivnih procesa učenja. Promjene koncepcija informacijske pismenosti (informacijska pismenost 2.0) i nova težišta u informacijskom opismenjivanju. Kritička analiza informacijskih praksi i ponašanja. Osnaživanje informacijskih kompetencija; problematika i nova metrika vrednovanja (autentičnost, autorstvo, vjerodostojnost).
Ishodi učenja predmeta:
- opisati obilježja i fenomene informacijskih prostora koji utječu na procese e-učenja
- protumačiti interakcije pojedinaca s informacijskim izvorima
- analizirati informacijske prakse pronalaženja, dijeljenja, komuniciranja, vrednovanja i korištenja u kontekstu e-učenja
- objasniti položaj informacijske pismenosti u rasteru različitih pismenosti
- komentirati relevantne istraživačke pravce i težišta u području
- koncipirati istraživanje informacijske pismenosti
- kritički ocijeniti utjecaj društvenih medija na pronalaženje, vrednovanje i korištenje informacija
- primijeniti web 2.0 servise u informacijskom opismenjivanju
- osmisliti valjane strategije e-učenja s obzirom na utvrđene obrasce informacijskog ponašanja
NASTAVNICI
prof.dr.sc. Valentina Kirinić
Fakultet Organizacije i Informatike
Sveučilište u Zagrebu
doc.dr.sc. Denis Kos
Filozofski Fakultet
Sveučilište u Zagrebu