Multimediji u e-učenju


Osnovne informacije:

Status: obavezni predmet (predavanja 10 sati + seminari 8 sati + e-učenje 12 sati)

Semestar: 1. semestar

Nastavnici:

Nositelji:

prof.dr.sc. Božidar Kliček

prof.dr.sc. Nives Mikelić Preradović

Suradnici:

izv.prof.dr.sc. Dijana Plantak Vukovac

Sadržaj predmeta:

Ciljevi predmeta su razumjeti tehnologiju kreiranja, obrade, pohrane i distribucije medija u multimedijskom sadržaju, načine primjene u obrazovnim sadržajima, steći kompetencije kreiranja obrazovnih multimedijskih sadržaja te kompetencije za upravljanje projektima izrade i održavanja multimedijskih sadržaja u sustavima za elektroničko učenje. Predmet daje pregled digitalnih medija u različitim obrazovnim okolinama, pregled teorija učenja i stilova učenja, principa učenja pomoću multimedija, tehnologija za pristup multimedijskim sadržajima e-učenja, kao i tehnologije za izradu, pohranu i distribuciju multimedijskih sadržaja e-učenja. Nadalje, obradit će se multimediji u tehnologijama e-učenja, multimedijski instrukcijski dizajn te pravni i etički aspekti korištenja i distribucije multimedijskih sadržaja u obrazovnom i korporacijskom kontekstu. Polaznici će na predmetu izraditi online tečaj pomoću kojeg će demonstrirati kompetencije u primjeni principa multimedijskog instrukcijskog dizajna.

Ishodi učenja predmeta:

  • evaluirati svaku multimedijsku sastavnicu u kontekstu e-učenja
  • usporediti teorije učenja i stilove učenja
  • analizirati primjenu principa kognitivne teorije multimedijskog učenja u kontekstu sadržaja učenja
  • opisati postupke dizajna učenja u multimedijskom okruženju
  • primijeniti kriterije vrednovanja multimedijskih sadržaja pri evaluaciji multimedijskih obrazovnih materijala
  • usporediti mogućnosti suvremene hardverske i softverske tehnologije za pristup multimedijskim sadržajima e-učenja
  • odabrati optimalnu tehnologiju za izradu, pohranu i distribuciju multimedijskih sadržaja e-učenja
  • usporediti različite metode multimedija u e-učenju (obrazovni video, obrazovna igra, simulacija...)
  • izraditi različite multimedijske obrazovne materijale primjenom načela multimedijskog učenja, principa upotrebljivosti i pristupačnosti te odgovarajućih alata za dizajn jednostavnog multimedijskog sustava
  • izraditi online tečaj temeljen na multimedijskom instrukcijskom dizajnu

NASTAVNICI


Božidar Kliček

prof.dr.sc. Božidar Kliček

Fakultet organizacije i informatike
Sveučilište u Zagrebu

Životopis

Božidar Kliček redoviti je profesor u trajnom zvanju na Fakultetu organizacije i informatike u Varaždinu. Diplomirao je i magistrirao na Elektrotehničkom fakultetu u Zagrebu, a doktorirao na Fakultetu organizacije i informatike u Varaždinu na području Informacijskih znanosti. Područje interesa primjena inteligentnih i multimedijskih sustava, te znanosti o podacima u upravljanju složenim sustavima (zaštita okoliša, turizam i elektroničko učenje). Član je AAAI, AAAS, ACM, IEEE Computer, IFITT, te Akademije tehničkih znanosti Hrvatske.

Radovi iz područja e-učenja (do 5 najvažnijih)

  1. Oreški, Dijana; Hajdin, Goran; Kliček, Božidar. Role of Personal Factors in Academic Success and Dropout of IT Students: Evidence From Students and Alumni // TEM JOURNAL - Technology, Education, Management, Informatics, 5 (2016), 3; 371-378 doi:10.18421/TEM53-18
  2. Gligora Marković, Maja; Plantak Vukovac, Dijana; Kliček, Božidar. A Study on Knowledge Gain and Retention when Using Multimedia Learning Materials of Different Quality // Journal of Information and Organizational Sciences, 39 (2015), 1; 33-44¸
  3. Kliček, Božidar; Jurinjak, Ivan; Oreški, Dijana. Knowledge flow and gains in professional global social networks // Proceedings of International Forum on Knowledge Asset Dynamics, IFKAD 2014 / Carlucci, Daniela ; Spender, JC ; Schiuma, Giovanni (ur.). Matera: BMG, 2014. str. 402-425
  4. Kliček, Božidar; Zekić-Sušac, Marijana. Toward Integrated and Revised Learning Styles Theory Supported by Web and Multimedia Technologies // Proceedings of the 8th Annual ELSIN Conference. Hull, England: University of Hull, 2003. str. 391-410
  5. Kliček, Božidar; Zekić-Sušac, Marijana. Architecture of an Experimental Web and Multimedia Education Repository // 4th EURASIP Conference focused on Video / Image Processing and Multimedia Communications. Zagreb: Faculty of Electrical Engineering and Computing (FER), 2003. str. 733-739

Nives Mikelić Preradović

prof.dr.sc. Nives Mikelić Preradović

Filozofski fakultet
Sveučilište u Zagrebu

Životopis

Nives Mikelić Preradović redovita je profesorica na Odsjeku za informacijske i komunikacijske znanosti Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Magistrirala je 2003. s temom Metode i pravila oblikovanja multimedijske poruke i njen utjecaj na zapamćivanje i razumijevanje sadržaja. Od 2005. do 2021. koordinirala je i mentorirala preko 100 studentskih projekata društveno korisnog učenja (DKU). Godine 2018. dobila je i državnu nagradu "Ivan Filipović". Od 2013. na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Mostaru drži kolegije: Multimedijski prikaz znanja, Multimedijski sustavi te Digitalna obrada slike i teksta. Od 2019. u diplomskoj nastavi provodi e-društveno korisno učenje (e-DKU) (https://inf.ffzg.unizg.hr/index.php/hr/drustveno-korisno-ucenje). Predsjednica je Matičnog odbora za informacijske znanosti od 2021. godine. Od 2021. godine nacionalna je koordinatorica projekata u kojima je voditeljica tima za izradu masivnih otvorenih online tečajeva za e-DKU i digitalno osnaživanje: E-SL4EU - e-Service Learning for more digital and inclusive EU higher education systems i SLIDE: Service-Learning as a pedagogy to promote Inclusion, diversity and Digital Empowerment

Radovi iz područja e-učenja (do 5 najvažnijih)

  1. Mikelić Preradović, N., Dima, G. & Albanesi, C. (2021) E-SERVICE-LEARNING: TRANSNATIONAL APPROACH TO THE TRANSFORMATIVE LEARNING EXPERIENCE. U: Gómez Chova, L., López Martínez, A. & Candel Torres, I. (ur.) ICERI2021 Proceedings.
  2. Mikelić Preradović, N., Lauc, T. & Panev, I. (2020) Investigating interactivity in instructional video tutorials for an undergraduate informatics course. Issues in Educational Research, 30 (1), 203-223.
  3. Mikelić Preradović, N., Lauc, T. & Panev, I. (2020) The effect of medium of instruction on undergraduate student learning style in videobased learning. International journal of education and information technologies, 14, 1-7 doi:10.46300/9109.2020.14.1.
  4. Mikelić Preradović, N., Unić, D. & Boras, D. (2014) Preschool and primary school children as multimedia learners. International journal of education and information technologies, 8, 171-178.
  5. Unić, D., Mikelić Preradović, N. & Posavec, K. (2014) Multimedia as a didactic tool for teachers in elementary education in Croatia. International journal of education and information technologies, 8, 67-74.

Dijana Plantak Vukovac

izv.prof.dr.sc. Dijana Plantak Vukovac

Fakultet organizacije i informatike
Sveučilište u Zagrebu

Životopis

Dijana Plantak Vukovac izvanredna je profesorica je na Fakultetu organizacije i informatike iz Varaždina Sveučilišta u Zagrebu i radi na Katedri za razvoj informacijskih sustava. Izvodi predavanja i vježbe na predmetima Multimedijski sustavi i Sustavi za elektroničko učenje te je suradnica na predmetima vezanim uz poslovno komuniciranje i računalom posredovanu komunikaciju. Kao svoje posebne interese izdvaja primjenu multimedije u e-učenju i telerehabilitaciji, dizajn i vrednovanje interaktivnih sustava, korisničko iskustvo i dizajn usmjeren korisniku. Objavila je preko 30 znanstvenih radova, nekoliko stručnih radova radova te je bila urednica jednog zbornika radova i knjige sažetaka. Sudjelovala je u znanstvenim i stručnim projektima različitih linija financiranja (MZOS, Tempus, EUREKA, FP7, IRI, Erasmus+). Trenutno je voditeljica projektnog tima na FOI-u na Erasmus+ projektu „EDUBOTS - Best practices of pedagogical chatbots in higher education“ te voditeljica projektnog tima na FOI-u na HKO projektu „Edu4Games - Izrada standarda zanimanja i kvalifikacija te novih studijskih programa za područje dizajna i razvoja videoigara“. Na projektu e-Škole sudjeluje kao članica projektnog tima na Elementu 1 - Obrazovanje i primjena IKT-a, podelement “Razvoj digitalnih sadržaja za učenje i poučavanje”.

Radovi iz područja e-učenja (do 5 najvažnijih)

  1. Čižmešija, Ana; Horvat, Ana; Plantak Vukovac, Dijana (2021). Improving student engagement and course completion using chatbot application. U: Gómez Chova, L., López Martínez, A., Candel Torres, I. (ur.) Proceedings of INTED2021 Conference. IATED, Spain, str. 8346-8354, https://doi.org/10.21125/inted.2021.
  2. Plantak Vukovac, Dijana; Hajdin, Goran; Nuli, Mirko (2019). Characteristics of interactive multimedia textbooks: Case studies of Croatian textbooks. U: Gómez Chova, L., López Martínez, A. & Candel Torres, I. (ur.) ICERI2019 Proceedings, Seville, Španjolska : IATED Academy, str. 8486-8497, doi:10.21125/iceri.2019.2022.
  3. Plantak Vukovac, Dijana; Škara, Maja; Hajdin, Goran (2018). Korištenje i stavovi nastavnika o igrifikaciji u osnovnim i srednjim školama. Zbornik Veleučilišta u Rijeci. 6 (1), str. 181-196
  4. Pantelić, Antonia; Plantak Vukovac, Dijana (2017). The Development of Educational Augmented Reality Application: A Practical Approach // ICERI2017 Proceedings / Gómez Chova, L. ; López Martínez, A. ; Candel Torres, I. (ur.). Seville, Španjolska : IATED Academy, str. 8745-8752
  5. Gligora Marković, Maja; Plantak Vukovac, Dijana; Kliček, Božidar (2015). A Study on Knowledge Gain and Retention when Using Multimedia Learning Materials of Different Quality. Journal of Information and Organizational Sciences, 39 (1), 1; 33-44¸
Zadnji puta izmijenjeno: utorak, 29. ožujka 2022., 06:02